▶️Gry biznesowe to dużo więcej, niż tylko świetna zabawa i możliwość zintegrowania zespołu. To również rozwój kompetencji.
▶️Gry oparte są na koncepcji uczenia się poprzez doświadczanie (experiential learning). Ta metoda, autorstwa Davida A. Kolba, jest standardem organizacji uczących się. Ludzie uczą się poprzez działanie, a nie tylko słuchanie, czytanie czy oglądanie. Gry pozwalają doświadczyć sukcesów i porażek i przeżyć związane z nimi emocje. Dają możliwość obserwowania skutków podejmowanych decyzji i wyciągania wniosków. A wszystko w bezpiecznym środowisku (czyli bez ponoszenia negatywnych skutków swoich decyzji).
▶️Gry rozwijają kluczowe kompetencje miękkie, w tym wiele kompetencji przyszłości (myślenie krytyczne / rozwiązywanie złożonych problemów, analizowanie informacji i wyciąganie wniosków, kreatywność, oryginalność, innowacyjność, podejmowanie decyzji i branie za nie odpowiedzialności, zdolności przywódcze, inicjatywa, samodzielność i przedsiębiorczość, umiejętność współpracy, budowanie relacji, inteligencja emocjonalna, elastyczność i szybkość w dostosowywaniu się do zmian).
▶️Wiele badań wskazuje na to, że kompetencje miękkie są ważniejsze, niż twarde w osiąganiu sukcesu (np. wg badania Uniwersytetu Harvarda umiejętności miękkie w 85% decydują o sukcesie zawodowym, podczas gdy twarde tylko w 15%. Wg badania LI aż 8 z 10 najbardziej poszukiwanych kompetencji na rynku pracy w 2024 to kompetencje miękkie).