Scenariusz gry powinien być osadzony w naszych realiach firmowych / branżowych (np. skoro jesteśmy firmą IT, to gra powinna dotyczyć rynku IT)

Dobre gry wcale nie muszą być osnute na realiach firmowych. Powiem więcej. Lepiej żeby przenosiły uczestników w świat fantazji, oderwany od ich codzienności. Z kilku powodów:

▶️Uczestnicy nie popadają w automatyzmy działań (powielając standardowe zachowania i reakcje); są skłaniani do szukania nowych, kreatywnych rozwiązań, wychodzących poza sztampę; dzięki temu bardziej się rozwijają

▶️Ludzie nie koncentrują się na mankamentach scenariusza (bo zawsze można się do czegoś „przyczepić”, szczególnie w branżach o bardzo dużej dynamice zmian: np. „to było aktualne u nas miesiąc temu, ale już zmieniła się sytuacja i nie jest”)

▶️Poziom emocji jest dużo większy, a zabawa lepsza gdy oderwiemy się od codziennej rutyny

▶️Dobra gra ma „zaszyte” w sobie symbole nawiązujące do rzeczywistości biznesowej; dzięki temu uczestnicy widzą analogie do swojej codziennej pracy; w podsumowaniu następuje przełożenie symboliki gry na realia rynkowe i firmowe; dyskusja jest moderowana przez trenera w taki sposób, aby uczestnicy wyciągnęli dla siebie wartościowe wnioski