▶️Po pierwsze gry biznesowe to nie szkolenia. Mają szereg przewag nad tradycyjnymi warsztatami szkoleniowymi: są dużo bardziej angażujące, emocjonujące (poprzez fantazyjne scenariusze / element zabawy, rywalizacji), ludzie uczą się poprzez osobiste doświadczanie różnych rzeczy, a nie tylko prezentację, dyskusję i okazjonalne ćwiczenie, mogą wypróbować różnych strategii i taktyk działania w bezpiecznym środowisku).
▶️Po drugie nawet największy dział szkoleń nie jest w stanie zaproponować pracownikom wszystkich narzędzi rozwojowych, które zapewnią maksymalnie efektywną podróż rozwojową (learning journey). Gry biznesowe doskonale uzupełniają firmowe know-how. Ich celem nie jest konkurowanie z trenerami wewnętrznymi, tylko wspieranie ich tam, gdzie to uzasadnione. Nie mają również za zadanie zastąpić zewnętrznych, sprawdzonych firm szkoleniowych. Pełnią rolę komplementarną wobec rozwiązań już otrzymywanych. Wzbogacają treści szkoleniowe o formę rozwojową, która jest innowacyjna, niestandardowa i skuteczna.
▶️Gry można wykorzystać na każdym etapie projektu rozwojowego: od jego uroczystego otwarcia aż po mocne zakończenie – jako wisienkę na torcie. Mogą również stanowić osobne wydarzenie rozwojowe. Zarówno w wersji standardowej, jak i rozbudowanej np. do 1 dnia szkolenia (zaczynamy od gry, następnie jest warsztat, który nawiązuje do wniosków z gry).